Van Echuca naar Gundagai

21 april 2015 - Gundagai, Australië

Vandaag hebben we een van de mooiste stukken van dit gebied gezien. De rit was 500 km maar je kijkt je ogen uit. Door de Murray River Valley gereden en het is duidelijk een gebied met veel water. Prachtige groene weiden waar de zwarte koeien volop de ruimte hebben om te grazen. Schaapjes en lammetjes, paarden en schuren vol met hooi. Niet vergeten dat het winter wordt hier dus moet er voldoende te eten zijn. We hadden prachtig weer vandaag, wel 20 graden, dus geen jas aan, lekker hoor. En hoe dichter we bij Gundagai kwamen, hoe meer heuvels in het landschap met op de achtergrond de Pine Mountains.

Onderweg in Albury een hapje gegeten in the Hog's Breath Café. Ik ben gek op de inrichting dus als een echte toerist foto's gemaakt. In Destin, Florifa, is er ook een dus wilde ik deze perse even zien. Het stadje zelf hebben we, buiten de winkelstraat om, niet bekeken want vandaag moesten we kilometers maken. Morgen naar Canberra en vrijdag moeten we in Sydney aankomen. Zaterdag is een nationale herdenkingsdag voor alle ANZAC militairen die omgekomen zijn en die door de jaren  heen ingezet worden over heel de wereld. Dit jaar is het een grote viering wegens het 100 jarig bestaan van ANZAC en daar willen we bij zijn. Er worden allerlei festiviteiten in de stad georganiseerd dus dat kan een leuke dag worden. Hoewel ze nu in Sydney een van de ergste hoosbuien en stormen hebben in 30 jaar, hele gedeeltes zijn overspoeld en zitten zonder stroom, geeft de weersverwachting aan dat het boven de 20 graden gaat worden dus we hebben ook dan weer geluk.

Nu zitten we in Gundagai, een stadje met 1500 inwoners, en het voelt lekker. Net koffie en thee gezet, in alle hotels en motels op de kamer aanwezig, en bezig met ons verhaal. Vanavond simpel Chinees gegeten, had ik zin in, en nu joggingbroek aan, uitbuiken en tv kijken.

Nog een fijne werkdag en tot morgen!

1. Corrie de roode:
    21 april 2015
    Een lange rit, maar wel veel gezien, die eettentjes. Wat leuk om te zien ja en het eten, wat kan je hierop nog iets zeggen, lekkeeeeer !
    Zaterdag Sidney, ook leuk en het lijkt me, als oud def.medew., interessant om zo'n herdenking mee te maken. Hoop dat het weer dan opgeklaard is en dat jullie kunnen genieten van alles. XX
  2. Helga de Wit:
    22 april 2015
    Hey Margot, als ik de verhalen zo lees genieten jullie, zien jullie veel moois, en eten en drinken jullie veel lekkers ;-). Nog een paar dagen en dan zijn jullie in Sydney. Daar is onze reis destijds begonnen. Heel veel plezier nog, liefs Helga